London 2018 Dag 2: Harry Potter! DID YA PUT YA NAME IN DA GOBLET OF FIYAH?!

All right, da var vi i gang igjen!

Hotellrommet mitt... Det var ikke stort men det inneholdt alt jeg trengte (blant annet en TV som hang p veggen ved siden av dren bak meg):

Frste del av denne dagen gikk til slving faktisk. Grunnen til dette er fordi det rett og slett fltes ganske deilig bare vre litt lat nr man frst ikke trengte lufte hund eller gjre husarbeid s jeg sov s lenge jeg ville, tok en dusj, tok tiden jeg trengte p fikse meg opp og s satt jeg bare og s p TV i noen timer, fikk sett blant annet filmen My Girl.
Jeg husker ikke nr jeg bestemte meg for forlate hotellet men her er et bilde jeg tok da jeg gikk ut av dren:

Som jeg nevnte fr forrige tur s ligger hotellet bare noen meter unna King's Cross og bygningen hvor Harry Potter og Ron Weasley tar av nr de skal fly med den bl bilen men jeg glemte ta bilde p forrige tur s da grep jeg sjansen da jeg kom p det denne gangen.

Planen var stikke til t-banen og s ta den bort til Euston station men frst da jeg hadde gtt gjennom "billettdrene" fikk jeg vite at linjen jeg mtte ha tatt hadde blitt stengt for noen dager. Ut igjen.
Euston station er bare ett stopp unna King's Cross s jeg gikk bort dit, det var en fin dag s det var ikke noe stress men det blste litt og det var tydeligvis noe rusk (fr?) fra trrne i lufta s jeg fikk noe i yet og det var ganske ubehagelig men jeg kom meg da bort til togstasjonen.
Vel fremme stilte jeg meg i billettk.. det er automater der men jeg er redd for alt som er nytt s jeg hadde ingenting imot st i k.
Da det ble min tur fant jeg ut at siden jeg kjpte billettene spass sent p dagen s fikk jeg dem mye billigere enn man gjr p morgenen, kjekt vite! Jeg var litt usikker p om det var riktig s jeg spurte mannen flere ganger "are you sure?" men det gav mening da han forklarte greia.
Jeg rakk akkurat et tog til Watford Junction som kun hadde fire stopp fr jeg mtte av s turen tok bare 20 minutter. Toget stoppet blant annet i Wembley hvor det var sykt mye folk fordi det var fotballkamp.
Jeg hadde hellet med meg denne dagen da det kom til timing for da jeg kom ut av stasjonen p WJ s var det bare g rett p Harry Potter-bussen som stod der.
Jeg blir alltid s emosjonell p bussen, de viser klipp fra innspillingen p skjermen og nr alt er ferdig og du ser studioet i det fjerne s rsker det litt i hjertet alts.

Jeg fikk litt sjokk da vi var fremme for de hadde nemlig gjort om p inngangen:

Alts, dere ser den gule bygningen bak alt det svarte? Der pleide man g inn fr men n mtte vi g inn her:

Tror dette hadde en med sikkerheten gjre, at eventuelle terrorister er langt unna bygget nr de blir gjennomskt men ikke vet jeg.
Det frste jeg mtte gjre da jeg gikk inn drene over var f sekken min ransaket av en mann fra Asia (spurte ikke hvor han var fra men han s ut som om han kom fra Pakistan eller kanskje India). Uansett, greia er at han spurte hvor jeg er fra og da jeg svarte at jeg er fra Norge s sa han "hei!", det var s ut av det bl at jeg ble litt satt ut men han fortalte at han hadde bodd i Norge i seks mneder og at det var veldig kaldt da han var her men han syntes landet er veldig fint. Veldig hyggelig fyr alts.
S var det min tur til bli ransaket og da mtte jeg videre til de som tar p lommer og sjekker med metalldetektor og slikt. Liker snne ting jeg, da fler jeg meg ekstra trygg.

S, for komme frem til bygget hvor man egentlig gr inn s mtte vi g gjennom en lang tunnel/gang de hadde bygget, jeg tok disse bildene da jeg var p vei ut noen timer senere:

Jeg er ikke glad i forandringer s det var litt vanskelig svelge alt dette men det var bare selve inngangs-delen som var ny s jeg overlever vel.
Da vi ndde enden av gangen s kom vi ikke inn der man vanligvis pleier, vi stod plutselig midt i cafen. Jeg hadde forresten ikke spist hele dagen s jeg var ganske sulten og planen var spise middag p studioet fr jeg skulle inn i selve utstillingen... noe jeg hadde kviet meg til for jeg har store problemer med kjpe mat og spise i et rom fullt av fremmede men det gikk greit og til slutt satt jeg ved et bord med dette mltidet foran meg:

Sykt godt og etterp mtte jeg skryte:

Studioet forandrer p utstillingene etter hver rstid som regel (mulig noe utenom ogs) og jeg hadde kommet dit da Harry Potter and the Goblet of Fire var hovedgreia. I lobbyen(?) hadde dem derfor plassert en stor versjon av "The Triwizard Cup" som de brukte p verdenspremieren av filmen.

Den store hallen var ogs tilpasset The Goblet of Fire:

Panorama:

Vi fikk en demonstrasjon av hvordan ildbegeret fungerte og den spyttet ut en lapp det stod "Harry Potter" p. Damen sa at utenfor hallen stod det en eske full med slike lapper og vi kunne bare ta en hvis vi ville... jeg tok tre, den ene fikk lillesster da jeg kom hjem:

Det jeg hadde gledet meg mest til se var kranene fra scenen hvor Harry Potter prver finne ut av hvordan han skal f neste spor ut av gullegget han vant i forrige utfordring:

Jeg filmet kranene "in action" men har trbbel med f lagt inn videoen her og s har jeg fjernet alt av bilder og videoer fra mobilen s jeg fr ikke lagt ut p Instagram og delt derfra heller.

Aaaanyway....

Jeg har vrt i studioet to ganger fr s jeg tok ikke s mye bilder (de som vil kan titte innom gamle innlegg og se bilder der) men jeg prvde ta bilder av ting jeg ikke hadde sett/lagt merke til fr s her er et lite bildedryss med eventuelle kommentarer under bildene:

Har bilder av dette rommet fra fr men denne gangen prvde jeg f med trappene opp til sovesalen.

Minnene som er i skapet ved siden av tanketanken til Humlesnurr.

Ogs et rom jeg har tatt bilde av fr men n hadde det kommet lys p bordet som jeg ikke hadde sett tidligere.

Kostymet til David Tennant.

For frste gang fikk jeg sett gravsteinen ordentlig, tidligere har den sttt nesten oppunder taket.

Jada, har tatt bilder av toget fr men det er jo s fiiiint!

Etter ha gtt gjennom Plattform 9 3/4 kommer man til nok en caf. Jeg bestemte meg for kjpe dessert og endte opp med sitron-ostekake og potetgull... kaken var altfor st og potetgullet viste seg vre med eddik-smak s jeg koste meg ikke veldig mye for si det snn.

Utsikten fra cafen:

Slik ser den lilla bussen ut p innsiden:

Over bttekottet til Harry.

Hver gang jeg er her prver jeg fange opp p bilder hvor ujevnt gulvet i broen er men jeg klarer det aldri. Gulvet gr i sikksakk opp og ned, helt merkelig.. n stod det ogs en ansatt der og advarte folk mot gulvet.

John Cleese.

Galtvorts arkitekt.

For frste gang fikk jeg se Galtvort-modellen uten sn og n hadde de ogs hengt opp vognen til den franske skolen i The Goblet of Fire.

Panorama:

Da var turen over for denne gang og som vanlig havnet man i souvenir-sjappa. Jeg tok litt bilder fra godteriavdelingen fordi jeg ville vise mamma hvor jeg hentet inspirasjon fra da jeg malte kjkkenet mitt i vinter:

S var det p tide dra tilbake til London, jeg tror jeg dro fra studioet litt over ni p kvelden s studioet ville stenge snart uansett men det er alltid litt vemodig.

Jeg kom meg p et tog som gikk rett til London uten noen stopp og gikk fra Euston tilbake til King's Cross. Gav en uteligger noen mynter, shoppet litt p Burger King og s gikk jeg tilbake til hotellet hvor jeg spiste, s p TV og etterhvert sovnet jeg.
Om natten var det et voldsomt tordenvr, det var flere titalls tusen lynnedslag i denne delen av England denne natten og jeg sovnet med hodet nesten utenfor vinduet fordi jeg l og s p det.