London 2018 Dag 4: Hjemreisedagen + Tingene jeg kjøpte på turen

Vanligvis pleier jeg å ha disse innleggene hver for seg men jeg shoppet veldig lite på denne turen (til å være meg) så jeg fant ut at det var like greit å slå de sammen og bli ferdig med å skrive om turen, hjemreisedager pleier ikke å være så innholdsrike uansett!

Jeg husker ikke om jeg måtte være ute av rommet klokken 10 eller 11 men uansett hvilken tid det var så var jeg pakket og klar og ferdig til å forlate åstedet rundt ti på gjeldende klokkeslett.

Til tross for lite shopping så var kofferten ganske tung og jeg hadde ikke sett frem til å måtte bære den ned alle etasjene men rett før jeg gikk ut av døren så fikk jeg en idé, det var jo teppegulv så jeg la kofferten på siden og lot den skli ned alle trappene mens jeg holdt i håndtaket på den andre siden sånn at den ikke skulle bli helt løpsk. Funket som en drøm!
Jeg fikk sjekket ut og lot kofferten være i resepsjonen mens jeg gikk for å utforske området for siste gang. Jeg holdt meg i nærheten fordi det føles litt snodig å dra langt avgårde når jeg snart må tilbake til flyplassen uansett og man vet jo aldri hva som kan skje så jeg ville ikke risikere at jeg ble forsinket på noen måte.

Tok noen bilder av togstasjonen(e) mens jeg gikk bortover gaten, hvis jeg har forstått det riktig så er denne siden St. Pancras:

Denne delen av stasjonen er derfor King's Cross (logisk med tanke på at Platform 9 3/4-butikken ligger her):

Jeg trengte å få i meg frokost så det første jeg gjorde var å stikke til Pret A Manger på King's Cross for å spise. Jeg kjøpte yndlingsbaguetten min, en flaske appelsinjuice og et dansk wienerbrød av noe slag til dessert... kanskje ikke vanlig å ha dessert etter frokosten men det så så godt ut så hvorfor ikke, var fortsatt på ferie tross alt.
Ble sittende her ganske lenge og bare se på alle menneskene som gikk forbi. På et tidspunkt dukket det opp en politimann med masse cash til minibankene (regnet jeg med) og han mistet noen mynter men både barn og voksne kom for å hjelpe ham med å plukke opp.

Uansett, dette var utsikten min:

Og dette var baguetten min... så juicy!

Da jeg hadde sittet en stund på samme sted bestemte jeg meg for å besøke Platform 9 3/4-butikken en siste gang. Utenfor kan man bli fotografert mens man løper inn i veggen, er alltid kjempelang kø her så det hender jeg blir stående og se på folk.

Jeg shoppet litt både her og der og så fant jeg ut at det var på tide å komme seg avgårde. Jeg gikk tilbake til hotellet for å hente kofferten min og så bestemte jeg meg for å ta t-banen tilbake til Victoria station i stedet for å ta taxi, det gikk overraskende greit med tanke på at Victoria ikke har heis. Kom en fyr som lurte på om jeg trengte hjelp da jeg bar kofferten min opp trappene men jeg sa det gikk bra. Dette skjedde sist gang jeg skulle hjem og var alene også, da takket jeg ja til hjelpen.
Da jeg var framme på togstasjonen fant jeg ut at jeg hadde ganske god tid så jeg satte meg på en benk og bare så på folk.. igjen. Til slutt gikk jeg og kjøpte mat på Burger King (en siste gang) før jeg gikk og satte meg på toget tilbake til Gatwick, var overraskende hyggelig å sitte og spise mens jeg så ut av vinduet.

Føles alltid trist å forlate London men det føles også alltid lettere for hver gang, for jeg sitter igjen med følelsen av at "dette gikk jo bra!" og da blir terskelen lavere for å komme tilbake.

Etter litt venting kom jeg meg gjennom alt av kontroller på Gatwick og det var ikke lenge til flyet skulle gå så jeg slapp å vandre på flyplassen altfor lenge.
Da jeg var på vei ombord på flyet så måtte vi plutselig snu alle sammen og gå tilbake til gaten og etter fem minutter kom piloten og sa at han hadde funnet et dekk med lite luft (?) så det måtte byttes. Det tok over en time før vi fikk dratt noe sted men igjen så fikk jeg noe å se på, det er ikke hver dag man ser at noen skifter dekk på et fly:

Igjen så gikk flyturen veldig fort så jeg tror jeg må ha sovnet på flyet igjen. På grunn av forsinkelsen så rakk jeg ikke bussen jeg egentlig ville ta men det gjorde ingenting... som vi har fått avklart tidligere i dette innlegget så liker jeg jo å vente! Derfor tok jeg meg god tid, først gikk jeg en tur på do og så en tur på taxfree'en hvor jeg fant bamsemums og greier så jeg var fornøyd. Deretter gikk jeg bort til kiosken hvor jeg kjøpte meg hele to calzone, en flaske Farris med lime og en pose ostepop fordi jeg var skikkelig sulten, jeg hadde ikke spist på 7 timer sånn cirka.

Gikk bort til en fyr som hadde satt seg ved siden av en stikkontakt for å lade mobilen så jeg lurte på om det var greit at jeg ladet min i det andre "hullet" og det var greit for ham så da satt vi der på gulvet. Han snakket i telefonen og jeg spiste calzone.

Bussen min skulle gå klokken 23:10 tror jeg så jeg gikk bort til holdeplassen en halvtime før den skulle gå og bussjåføren virket litt gretten da han lempet kofferten min ombord men da jeg gikk ombord og spurte "stopper du i Vestby automatisk eller må jeg rope?" og de gamle damene på bussen begynte å le så ble han mye hyggeligere.

Bussturen hjem gikk knirkefritt, jeg spiste den andre calzonen og så på YouTube på mobilen, jeg hadde det veldig hyggelig der jeg satt og jeg slapp å rope da jeg skulle av.
Festligste med turen var da en av de eldre damene sa til de andre: "vet dere hva jeg fikk lyst på nå, jenter? Pinnekjøtt og ribbe!" og diskusjonen som kom etterpå.

Jeg var hjemme hos Wembley litt over midnatt og det første vi gjorde var å gå en lang tur.

Okei, så var det shoppingen! Som nevnt så shoppet jeg ganske lite på denne turen så det er ikke så mye å skrive om men noe ble det da.

Fra butikkene i Harry Potter-studioet:

Termoskopp og en metallboks som jeg kjøpte fordi jeg ville vise mamma hva som hadde inspirert fargene på kjøkkenet mitt. Boksen var opprinnelig full av vingummi-slanger men de er borte for lengst.

Denne hadde jeg fra før av men jeg ville ha en til hvert sete i kinosofaen min så da ble det en til!

Fancy fargebok, innbundet og greier...

Syntes egentlig disse figurene er skikkelig fæle men det er jo Sirius Svart!

Tenkte denne kunne være litt kul å henge et eller annet sted, gjerne et sted hvor man kan se ut mot skogen.

Kjøpte den største nattkjolen jeg fant, fordi jeg liker komfort.

Fra Platform 9 3/4:

Lydbok-esken, sånn som den ser ut uten den lilla pappen rundt og inni.

Vet egentlig ikke hva dette er men den er innmari fin.

Metallskilt.

Fra Game of Thrones-konserten:

T-skjorte med konsertdatoene bakpå.

Hoodie med huslogoene på ermet men det kuleste er det som står nederst syntes jeg.

Kjøpte også en plakat men den er umulig å ta bilde av så jeg rappet denne fra internett (plakaten har samme motiv men det er spredd utover sånn at det passer plakatformatet):

Kjøpte et par notatbøker på togstasjonen den dagen jeg skulle hjem, aner ikke hva jeg skal bruke de til:

På flyplassen fikk jeg litt panikk fordi jeg hadde glemt å kjøpe noe til mamma og pappa som takk for at de hadde passet på Wembley for meg så jeg kjøpte syltetøy til dem, noe de ble glade for.

Første gang jeg har tatt bilde av andres mat...

Sånn! Nå er jeg endelig ferdig med å skrive om denne turen, nå kan jeg fokusere fullt og helt på neste London-tur som vil skje i desember.

Én kommentar

Fine bilder og fine ting (: